საშინაო და ტესტური დავალების შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები | არადამაკმაყ. | დამაკმაყ. | კარგი | სანიმუშო |
დავალების სწორად გააზრება | არ აქვს გააზრებული დავალება | ნაწილობრივ აქვს გააზრებული დავალება | კარგად აქვს გააზრებული დავალება | კარგად აქვს გააზრებული დავალება, მომზადებული მასალა მრავალფეროვანია |
შესრულების სისტემატურობა | არ ასრულებს დავალებას სისტემატურად | დავალებას ზოგჯერ ასრულებს | დავალებას სისტემატურად ასრულებს, თუმცა ხარვეზებით | დავალებას ასრულებს სისტემატურად და ამდიდრებს დამატებითი ინფორმაციით |
საკუთარი აზრის გადმოცემის უნარი | ვერ ახერხებს საკუთარი აზრის გადმოცემას | მეტ-ნაკლებად ახერხებს საკუთარი აზრის გადმოცემას | გასაგებად ახერხებს საკუთარი აზრის გადმოცემას | დამაჯერებლად ახერხებს საკუთარი აზრის გადმოცემას |
წერის კულტურა | წერს გაურკვევლად | წერს გარკვევით, თუმცა ხარვეზებით | წერს გასაგებად და უშეცდომოდ | წერს შესანიშნავად და უშეცდომოდ |
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები | დაბალი | საშუალო | მაღალი |
თემის გასაგებად წარმოდგენა | ვერ წარმოადგენს თემას გასაგებად | წარმოადგენს თემას გასაგებად, მაგრამ არაარგუმენტირებულად | წარმოადგენს თემას გასაგებად, ამყარებსარგუმენტებით |
ინფორმაციის ფლობის უნარი | ვერ ფლობს საჭირო ინფორმაციას, არ შეუძლია დასაბუთებული მსჯელობა | ფლობს საჭირო ინფორმაციას, მაგრამ არ შეუძლია დასაბუთებული მსჯელობა | ფლობს საჭირო ინფორმაციას, ამყარებს არგუმენტებით და დამაჯერებლად ასაბუთებს |
თვალსაჩინოების გამოყენება | არ იყენებს თვალსაჩინოებას | იყენებს თვალსაჩინოებას, თუმცა თემას ნაწილობრივ პასუხობს | იყენებს თემატიკის შესაბამის თვალსაჩინოებას |
დროის ლიმიტი | ვერ იცავს დროის ლიმიტს | იცავს ნაწილობრივ დროის ლიმიტს | ზუსტად იცავს დროის ლიმიტს |
საგაკვეთილო მასალის ცოდნის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები | არადამაკმაყ. | დამაკმაყ. | კარგი | სანიმუშო |
ფაქტობრივი მასალის ცოდნა | არაადეკვატურად იყენებს ცნებებს, არაორგანიზებულად წარმოადგენს საკითხს | ადეკვატურად იყენებს ზოგიერთ ცნებას, არასრულყოფილად წარმოადგენს საკითხს | ადეკვატურად იყენებს ცნებებს, ორგანიზებულად წარმოადგენს საკითხს | ყოველთვის ადეკვატურად იყენებს ცნებებს,სრულყოფილად წარმოადგენს საკითხს, ავლენს ღრმა ანალიზის უნარს |
თეორიული ცოდნის პრაქტიკასთან კავშირი | არაადეკვატურად იყენებს თეორიულ ცოდნას პრაქტიკასთან მიმართებაში | ნაწილობრივ იყენებს თეორიულ ცოდნას პრაქტიკასთან მიმართებაში | ადეკვატურად იყენებს თეორიულ ცოდნას პრაქტიკასთან მიმართებაში | ადეკვატურად იყენებს თეორიულ ცოდნას პრაქტიკასთან მიმართებაში, ავლენს ტრანსფერის უნარს |
შემაჯამებელი სამუშაოს შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში
ქულები | |
პირობასთან შესაბამისობა | |
იცავს დროის ლიმიტს | 0–1 |
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა) | 0–0,5_1 |
კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები | |
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანმიმდევრულად ავითარებს მას | 0–1–2 |
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები | 0–1–2 |
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები | 0–1 |
ენობრივი უნარ–ჩვევები | |
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს) | 0–1 |
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ) | 0–1 |
შემოქმედებითი უნარ–ჩვევები | |
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები,მაგალითები | 0–1 |
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10 |
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები | 1-4 | 5-6 | 7-8 | 9-10 |
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა | ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას | დახმარების საშუალებით შეუძლია რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას | არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას | საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს არგუმენტები |
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა | არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების ამოცნობა | დახმარების შედეგად ამოიცნობს ლიტ.პარალელებს | შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები და იდეები, მოჰყავს მაგალითები | მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა და ლიტერატურული პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა |
ტექსტის მხატვრული გააზრებ | არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას | მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა | შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება | მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე, არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას |
პრეზენტაცია | თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე ვერ პასუხობს ადეკვატურად | ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება, ლოგიკურად გადმოცემა | შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს საპრეზენტაციო საკითხი, ვერ იცავს დროის ლიმიტს. | შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს, დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი |
წინად.კონსტრუირება | არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება, უჭირს სათქმელის გადმოცემა | აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ და სტილურ შეცდომებს | ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის ელემენტებს, სტილი გამართულია | შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და აგებულების მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური თხრობისა და მეტყველების მანერა |
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება | არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს | დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი პროგრამის გამოყენება | იცის საოფისე პროგრამები, შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას | სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და დამხმარე მასალები |
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები | 9-10 | 7-8 | 4-5-6 | 3-2-1 |
აქტიური მონაწილეობა | ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას | ყოველთვის მონაწილეობს | ხშირად მონაწილეობს | იშვიათად ან საერთოდ არ მონაწილეობს |
გამართული და სწორი მეტყველება | გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს | გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს | იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს | არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს |
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა | ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას | თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას | სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას | უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს |
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება | უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას | უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. | უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას | არ უსმენს სხვებს და არ აცდის საუბრის დამთავრებას |
ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ | ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს |
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით | ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს |
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ | ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს |
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ | ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს |
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს | ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს |
ვიცავ დროის ლიმიტს | ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს |
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას | 1 |
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას) | 2 |
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას | 2 |
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს | 2 |
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს | 1 |
იყენებს თვალსაჩინოებას | 1 |
იცავს დროის ლიმიტს | 1 |
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს | 2 |
მსჯელობს არგუმენტირებულად | 2 |
აკეთებს დასკვნებს | 2 |
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით) | 2 |
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს | 2 |
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს | 2 |
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს | 1 |
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს | 1 |
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს | 1 |
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს | 2 |
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს | 2 |
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს | 1 |
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას | 3 |
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება | 3 |
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია | 4 |
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს | 1 |
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა | 3 |
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს | 4 |
იცავს წერის კულტურას | 2 |
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში | 1 |
დავალება სრულყოფილია | 3 |
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს | 4 |
იცავს წერის კულტურას | 2 |
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას | 2 |
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს | 3 |
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს | 3 |
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს | 4 |
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად პრობლემას | 1 |
საზღვრავს თემის მიზანს | 1 |
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას | 2 |
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს | 1 |
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით | 2 |
აკეთებს დასკვნას | 2 |
წერს შესაბამის ფორმატში | 1 |
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია | 1 |
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს | 2 |
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები) | 2 |
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს | 2 |
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს | 2 |
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს | 1 |
ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები | კი | არა |
აქტიურად ვიყავი ჩარტულიჯგუფის მუშაობაში | ||
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობისწესებს | ||
ჩემი მოსაზრება იყომნიშვნელოვანი | ||
ჯგუფის პრეზენტაცია იყოორიგინალური და შეესაბამებოდამოთხოვნას | ||
ვიცავდი თუ არა წერისსტრატეგიებს | ||
დაცული იყო დროის ლიმიტი |
გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები | შეფასება (1, 2, 3 ) | |
1 | მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში; | |
2 | გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ; | |
3 | მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები. | |
4 | საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად | |
5 | სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ; | |
6 | სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში; | |
7 | ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად; | |
8 | დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა; | |
9 | მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად; | |
10 | სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო | |
11 | დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც | |
12 | ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს; | |
13 | ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე | |
14 | ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა არაფორმალური როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო ერთობის შექმნას; | |
15 | ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები |
თვითშეფასება
№ | კრიტერიუმები /ქულები | 1 | 2 | 3 | |||||
1 | გაკვეთილის მიზანი გასაგები და კონკრეტული იყო | ||||||||
2 | აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას | ||||||||
3 | გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას | ||||||||
4 | მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას | ||||||||
5 | გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში | ||||||||
6 | შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს | ||||||||
7 | გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები | ||||||||
8 | ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს | ||||||||
9 | ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას | ||||||||
10 | ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას | ||||||||
11 | ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად | ||||||||
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება | კრიტერიუმები |
ფრიადი 9 - 10 | ∙ მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს; ∙ ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად; ∙ იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს; |
კარგი 7 - 8 | ∙ ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით; ∙ ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ იყენებს დამხმარე დეტალებს; ∙ იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს; |
საშუალო 4 - 6 | ∙ ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა; ∙ ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას; ∙ იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს; ∙ იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს; |
სუსტი 1 - 3 | ∙ არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს; ∙ ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ არ იყენებს დამხმარე დეტალებს; ∙ იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას; |
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა | 1 ქულა | 0,5 ქულა |
∙ კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს; ∙ საკითხი შეიცავს ორ კითხვას; | ∙ ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს; ∙ საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი გაცემული; | ∙ კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას; ∙ 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული; |
მიზანი შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი. |
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1 | შინაარსის რელევანტურობა | ქულა |
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს. | 3 | |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე. | 2 | |
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია. | 1 | |
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა. | 0 | |
2 | ტექსტის სტრუქტურა | ქულა |
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს. | 2 | |
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია. | 1 | |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი. | 0 | |
3 | სტილი, ლექსიკა | ქულა |
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა. | 3 | |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული. | 2 | |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული. | 1 | |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები. | 0 | |
4 | სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია | ქულა |
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები; | 2 | |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები. | 1 | |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები. | 0 | |
მიზანი ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით. |
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1 | შინაარსის რელევანტურობა | ქულა |
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია. | 3 | |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა. | 2 | |
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი. | 1 | |
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს. | 0 | |
2 | ტექსტის სტრუქტურა | ქულა |
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს. | 2 | |
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია. | 1 | |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი. | 0 | |
3 | სტილი, ლექსიკა | ქულა |
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა. | 3 | |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული. | 2 | |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული. | 1 | |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები. | 0 | |
4 | სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია | ქულა |
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები; | 2 | |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები. | 1 | |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები. | 0 | |
მიზანი ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტის სათანადოდორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით. |
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა კრიტერიუმები | დაბალი | საშუალო | კარგი | საუკეთესო |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი | წარმოდგენილი ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია; |
სათქმელისსწორად | უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა; | სათქმელსგადმოსცემსგასგებად; | სათქმელსგადმოსცემსნათლად, საკითხსაშუქებსთანმიმდევრულადა | სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად |
კონტაქტიაუდიტორიასან | ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას; | მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს; | ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად; | ზუსტად შეესაბამება |
დროის რეგლამენტი 8-10 წუთი | ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს; | ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.; | მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.); | ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.; |
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება | კრიტერიუმები |
ფრიადი 9 - 10 | ∙ მოხერხებულად იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს; ∙ ზედმიწევნით იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ წარმატებით იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად; ∙ იყენებს შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს; |
კარგი 7 - 8 | ∙ ჩანს მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი ენით; ∙ ძირითადად იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ იყენებს დამხმარე დეტალებს; ∙ იყენებს შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს; |
საშუალო 4 - 6 | ∙ ჩანს მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა; ∙ ცდილობს დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას; ∙ იყენებს ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს; ∙ იყენებს შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს; |
სუსტი 1 - 3 | ∙ არ ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს; ∙ ვერ იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას; ∙ არ იყენებს დამხმარე დეტალებს; ∙ იყენებს შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას; |
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა | 1 ქულა | 0,5 ქულა |
∙ კითხვით ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს; ∙ საკითხი შეიცავს ორ კითხვას; | ∙ ვამოწმებთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს; ∙ საკითხი არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა პასუხი გაცემული; | ∙ კითხვა მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას; ∙ 1 ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული; |
მიზანი შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების, ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი. |
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1 | შინაარსის რელევანტურობა | ქულა |
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს. | 3 | |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე. | 2 | |
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია საკითხთა ნაწილი, განხილვაზედაპირულია. | 1 | |
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა. | 0 | |
2 | ტექსტის სტრუქტურა | ქულა |
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთებილოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს. | 2 | |
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია. | 1 | |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორისარ არის ლოგიკური კავშირი. | 0 | |
3 | სტილი, ლექსიკა | ქულა |
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა. | 3 | |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული. | 2 | |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული. | 1 | |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები. | 0 | |
4 | სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია | ქულა |
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები; | 2 | |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები. | 1 | |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები. | 0 | |
მიზანი ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებითგადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით. |
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1 | შინაარსის რელევანტურობა | ქულა |
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია. | 3 | |
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია, ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა. | 2 | |
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი. | 1 | |
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს. | 0 | |
2 | ტექსტის სტრუქტურა | ქულა |
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს. | 2 | |
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია. | 1 | |
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებსშორის არ არის ლოგიკური კავშირი. | 0 | |
3 | სტილი, ლექსიკა | ქულა |
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურადმდიდარია, გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა. | 3 | |
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრიმკაფიოდაა გადმოცემული. | 2 | |
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული. | 1 | |
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეშისტილისტური შეცდომები. | 0 | |
4 | სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია | ქულა |
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები; | 2 | |
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები. | 1 | |
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენისნორმები. | 0 | |
მიზანი ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა, ტექსტის სათანადოდორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით. |
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა კრიტერიუმები | დაბალი | საშუალო | კარგი | საუკეთესო |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი | წარმოდგენილი ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი; | წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია; |
სათქმელისსწორად | უჭირს სათქმელისნათლად და გასაგებადგადმოცემა; | სათქმელსგადმოსცემსგასგებად; | სათქმელსგადმოსცემსნათლად, საკითხსაშუქებსთანმიმდევრულადა | სათქმელს გადმოსცემსამომწურავად,ნათლადდა თანმიმდევრულად;მთლიანად |
კონტაქტიაუდიტორიასან | ვერ ახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდამყარებას; | მოწესრიგებულია;მეტ–ნაკლებადახერხებსაუდიტორიასთანკონტაქტს; | ადეკვატურადიყენებსარავერბალურსაშუალებებსაუდიტორიასთანკონტაქტისდასამყარებლად; | ზუსტად შეესაბამება |
დროის რეგლამენტი 8-10 წუთი | ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს; | ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით 12 წთ.; | მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს 10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.); | ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.; |
Комментариев нет:
Отправить комментарий